S.C. - Mexic - Grand Palladium

Mexic - Grand Palladium

Buna,

M-am gandit sa-ti scriu cateva randuri despre experienta din Mexic.

A fost o vacanta de vis! :) Ca de obicei, unde merg eu, iese frumos, vremea e foarte buna, iese soarele! :D
A plouat torential o singura data, dar noi atunci plecam in alta parte. Si a mai picurat cand eram la un Cenote, dar a fost senzatie.

La aeroport am ajuns in Madrid cu 3 ore inainte. Era ditamai coada. Exact cum am patit cand am plecat spre Rep. Dominicana.
Dar de data asta, a mers foarte repede, am stat 40-50 min. Erau multe ghisee deschise la compania aeriana.
Zborul dus a fost de 10 ore, dar a fost unul destul de rau, pentru mine cel putin. Sistemul video nu a mers, eu neputand sa dorm in avion, a fost horror pentru mine.
Am avut 3 copii in spate care au tipat intr-una, iar parintii lor faceau si mai rau uneori. Mancarea a lasat de dorit. 2 mese, dar saracacioase. Doar apa iti mai dadeau free, si aia rar.
Odata ajunsi in Mexic, am nimerit la 2 consuli naspa, care ne-au tinut vreo 7-8 minute la intrebari, in timp ce ceilalti treceau imediat.
Eu aveam viza de SUA, plus vize de Turcia, Egipt etc si am ridicat "suspiciuni", iar el avea doar viza de Japonia. Si ne-a luat la puricat….
Shuttle-ul a fost foarte ok, autocar curat, aer conditionat, am mers cam 1h-1h 10 min cu el pana la hotel
La hotel check in-ul a decurs repede, am avut noroc ca Fred, prietenul meu din America, cand a ajuns, ne-a cazat el, gen i-a rugat pe aia sa ne puna camera langa a lor.
Complexul este destul de mare, dar ai masini de golf pe care le poti lua din mers, daca prinzi, sau incepi sa inveti usor usor drumurile, care pot fi mai multe variante.
Animale prin complex, vegetatie, de vis. Plaja aproape. Locuri de mancat si de baut aproape, te ajuta foarte mult aplicatia lor, unde te si localizeaza. Poti afla exact orarul la orice si locatia.
La restaurantele a la carte, trebuie rezervare si e bine sa o faci cu 2-3 zile inainte, conteaza si pentru cate persoane vrei. Tin minte ca am vrut neaparat la restaurantul brazilian Bahia si pentru 4-6 persoane nu am putut, am reusit pentru 2 doar, dar la fata locului am mers 3 si a fost OK, in restaurant erau destule locuri.
Tips-uri lasam peste tot: camera, bar, la masa unde ne serveau cu bauturi, conta foarte mult si cum o faceau. Nu lasam mereu iti dai seama.
A doua  zi, la 8:30 am avut intalnire cu amicul celui care ne-a dus cu autocarul. Ala vorbea mai mult spaniola, pe cand tipul asta stia engleza. Eram singurii care vorbeau engleza.
Apropo, am observat ca si in Spania multi nu stiau engleza, nici macar la aeroport. Ne-a povestit de optionale, de pachete, dar niste preturi f mari, de la 170 usd in sus, cu vrajelile aferente.
Desi stiam de la tine de parerea altor turisti legat de inchiriat masini, am optat sa o facem si a fost cea mai buna decizie. Taximetristul care i-a dus pe amicii mei soferi in Playa del Carme (30 min de mers cu masina), i-a dus direct la un baiat care ne-a inchiriat 2 masini ( Toyota Camri), modele mai vechi, dar mergeau bine si aveau aer conditionat care raceau imediat. Le am inchiriat cu 400USD ambele masini, pentru 4 zile. Deci 200USD de masina, adica 67 usd de pers pt 4 zile. Super tare. La intoarcere o masina am returnat-o sambata la pranz, pt cealalta, i-am mai dat niste bani si am putut sa o aducem seara la 20:00. N-am avut absolut nicio problema cu politia. Cred ca e doar o strategie a celor de acolo, sa te faca sa le dai banii lor.
De luat aminte: taxiul din resort pana in Playa del Carmen i-a costat pe amicii mei 30 USD, dar am descoperit ca sunt minivanuri, care te aduc la resort din Playa del Carmen sau pe care le poti lua de pe drum, la autostrada, cu doar 40 pesos de pers, adica 2 USD, chilipir.
Am vazut foarte multe locuri, apogeul a fost situl cu Chichen Itza si Centoes (adevarate oaze de rai, am vazut 4). Am vizitat foarte multe, mai multe decat puteam face cu optionalele alea, dar tot nu am vazut tot ce ne-am propus, sunt foarte multe si necesita timp. Am mers la Cozumel, am facut snorkeling, am mers in Playa del Carmen, pe plaja la Tulum, am fost la sit la Tulum, am vizitat Valladoidul, am fost la Xcaret Park.
La intoarcere, ne-a pus in aeroport in Cancun sa intram pe un site prin Wi-Fi de la aeroport, sa completam ceva legat de Health pt ei, fara ala nu puteai merge mai departe. Mai avem o taxa de platit ,pe care nu o puteam plati acolo, necesita sms de confirmare si nu aveam cum pe cartela de Romania. Amicul meu si-a luat cartela cu date in Mexic sa ne ajute cu waze-ul si altele. La retur in Spania, a fost o harababura, amicul meu si-a completat iar de-aia pe situl lor si ii cereau aia baording pasul de la venire, apoi i-a explicat ca nu-l are si i-a aratat certificatul european de vaccinare, cred ca a fost o confuzie si nu a inteles ala engleza. Eu i-am aratat ce completasem pentru dus, si mi-a zis ca trebuie sa fac unul pentru retur, am iesit din coloana, dar n-am mai facut nimic. M-am dus cu amicul meu si am aratat alteia certificatul si aia a fost.

O vacanta reusita!

Multumesc mult pentru tot ajutorul, stiu ca sunt un client dificil :) , cu multe intrebari, dar imi place sa stiu cat mai multe detalii, sa nu ma astept la surprize :)