Marturii

I&D - Norwegian Sky - Caraibe - Decembrie 2023

Norwegian Sky - Caraibe - Decembrie 2023

An nou fericit!
Am ajuns chiar azi inapoi, fara peripetii, totul a fost OK.
In nici o destinatie nu au verificat viza in afara de intrarea initiala in Statele Unite. In Tortola nici macar nu au cerut pasaportul, doar trebuia sa arati cardul de croaziera cand voiai sa revii la bord.
Legat de croaziera, traseul a fost frumos, asta a fost si motivul pentru care am ales croaziera asta. Au fost doar 3 zile pe mare, 12 zile pe insule.
A fost perfect pentru plaja si snorkeling, temperaturile intre 25-29 grade - perioada asta a fost perfecta.
Plaje foarte frumoase in St. Tomas, Curacao, Aruba.
Snorkeling in St Tomas, Barbados si St Kitts.
in TortoLa am luat ceva feribot care sa ne duca in Virgin Gorda (The baths) - a fost locul meu preferat din croaziera.
De vas (Norvwegian Sky) nu prea am fost incantati, dar stiam dinainte ca vasul e vechi si mic. Dupa cum am zis, l-am ales strict pentru traseu.
Cabinele sunt mici (cele mai mici din toate vasele pe care am fost), varietatea la mancare lasa de dorit - din cauza spatiului mic la bufet (dar mancarea este buna).
Vasul se legana destul de tare chiar si cu vant putin, multa lume s-a plans de asta, probabil din cauza stabilizatoarelor vechi.
Ca si concluzie, 100% as alege Norwegian din nou, dar probabil as evita Norwegian Sky in viitor - daca ar fi alt vas cu traseu similar.
Mersi de ajutor cu rezervarile si informatiile necesare.

I & D

T - America de Sud - Circuit - Noiembrie 2023

America de Sud - Circuit - Noiembrie 2023

Buna Carmen,

Am avut parte de cel mai lung zbor de pana acum: Amsterdam - Buenos Aires 13.5 ore.
Nici in Argentina, nici in Brazilia nu am platit viza.
In Uruguay nu am fost, am preferat sa mai stau o zi in Buenos Aires sa-mi bifez din obiective, deoarece in prima zi in Buenos AIres, dupa amiaza a plouat torential si nu prea puteai face ceva.

Hotelurile alese au fost foarte bune ca locatii. Ca mic dejun, cel mai bun a fost in Rio, apoi Foz, iar cel mai slab in Buenos Aires.

Vremea in general f buna, dar am prins si ploi, si in Argentina, si la cascade pe partea Argentinei si in Rio. Temperaturi ok, dar am prins si zile cu caldura f mare, cel putin in Rio, 45 grade C cu umiditate.

Pentru internet, am folosit iar aplicatia Airalo (cu eSIM virtual), mi-am luat net international pentru ca era mai ieftin decat regional ( Latin America). Mi-a mers foarte bine.
Am mers f mult pe jos, dar am folosit mult si Uberul, insa cu varianta de a plati cash, in moneda lor locala, Cand aveam selectat sa paltesc cu cardul in aplicatie, imi respingeau mereu cursele.

In Argentina exista cursul bancar clasic: 1 USD = 350 pesos, dar turistii in general cumpara de la case de schimb valutar unde cursul la negru ( Blue dollar) era de 1 USD = 800-950 pesos in functie de inflatie, noi am luat cu 840 pesos/1USD.

Era ciudat in Argentina, plateam mii de pesos pe chestii, care inseamnau cativa dolari/euro.

In Argentina nu am mers cu metroul, dar dnul B cu care am stat in partaj, spunea ca trebuie cartela speciala care putea fi cumparata doar din statia Peru. Acolo iti incarcai calatoriile. Mi s-a parut ciudat, daca as fi mers in alta statie sa nu pot cumpara cartele de metrou.
In Brazilia, am mers cu metroul si se poate plati direct cu cardul bancar, nu trebuie sa-ti bati capul sa-ti iei calatorii sau vreo cartela speciala.

Am mers si in favela Vidigal (cea pe care voiam sa o vizitez), ghidul local mi-a gasit un ghid local special pentrt favela, E bine sa mergi insotit in favela, m-as fi dus si singur daca nu gaseam ghid, dar exista niste riscuri. In favela vezi si partea cealalata opusa turismului, saracia, drogurile etc. Dar a fost o experienta super.

Buenos Aires e foarte ieftin, sub Europa, iar Brazilia e ca si Romania, 1 real brazilian insemna 0.98 lei, deci cam 1:1.

Am avut si ceva ghinion, la cascade, pe partea Argentinei, nu am putut merge pana in capat pana la Garganta del Diablo, deoarece din cauza ploilor, apele au daramat pasarelele pt turisti. Si am mers pe alte trasee ( superior si inferior) unde am vazut celelalte cascade. Bine macar ca am prins deschis Parcul Iguazu, ca au fost perioade cand era inchis. Iti dai seama sa te duci sa vezi cascadele si sa fie inchis. Cica amenajarea acelor pasarele va dura 6 luni.

Insotitoarea de grup a fost ok, dar e diferenta intre un insotitor de grup si un ghid acreditat.

Toata vacanta a fost safe, nu m-am simtit niciodata not safe. In Rio ni s-a atras atentia: sa nu luam toti banii cu noi, fara bijuterii la vedere (in special pt femei) si sa nu stam mult cu telefonul in mana. Grupul care a fost cu 2-3 zile inaintea noastra, a avut parte de 2 incidente, unei doamne i-a fost furat lantul de la gat, alteia i-a fost  furat geanta chiar din fata hotelului. Sunt grupuri de copii in general care planuiesc atacurile.

Mancarea a fost foarte ok, vita Argentiniana intr-adevar f buna, in Brazilia porcul si puiul e f gustos, cu vita nu au ei treaba, nu e buna. Berea locala foarte buna peste tot.

Programul foarte ok, eu ma rupeam de grup cand era cazul sau nu mergeam cu ei in optionale, unele chair nu merita, am deja experienta, ca si pranzurile platite. Mancam la fel de bine si mult mai ieftin, dar inteleg, multi oameni, vor sa vina sa se relaxeze, sa nu-si bata capul, sa fie totul aranajat. M-am bagat intr-o singura optionala, Macuco Safari, unde cel mai misto a fost experienta cu barca, pe apele miscatoare, unde ne-au bagat pana f aproape de cascade la Iguazu sa fim udati. Cascadele sunt intr-adevar impresionante.

PS: experienta meciului Boca Juniors: Fantastica. I-am gasit pe unii pe net, LandingpadBA, le-am scris si am tinut legatura cu ei pe mail. Am cautat review-uri despre ei si pareau ok. Am platit avans din Romania si in Buenos Aires restul. La meciurile lor, nu pot gasi bilete udneva, trebuie sa ai abonamentul cuiva ca sa poti intra la meci. M-am intalnit cu ei la o pizzerie faimoasa El Cuartito, udne au venit turisti din toata lumea pt experienta. Ni se aducea pizza si empanadas pe banda rulanta, bere, am socializat, s-au asigurat de tot, transport, acces in stadion, transport dupa, super misto atmosfera la meci. O amintire de neuitat.

B & M - MSC Poesia - Mediterana de Est - Noiembrie 2023

MSC Poesia - Mediterana de Est - Noiembrie 2023

Croaziera asta a fost mai frumoasa decat ma asteptam. Zonele de pe vas au fost destul de interesante pentru un vas mai vechi, mancarea a fost buna si angajatii foarte draguti. Un lucru util care merita spus este ca daca in pachetul nostru de bauturi intrau doar bauturi pana la 7 euro, in realitate erau si bauturi mai scumpe (de 8-9 euro am mai luat noi) la care plateam doar diferenta de 1-2 euro.