S.C. - Asia - Circuit Thailanda, Malaezis, Singapore - Noiembrie 2022

Asia - Circuit Thailanda, Malaezis, Singapore - Noiembrie 2022

Sa incep :)

Despre circuitul in sine:

A fost foarte misto. O gramada de locuri de vizitat. Organizare buna. Autocarele au fost foarte ok. Cu aer conditionat. Ghizii locali foarte prietenosi si dornici sa-ti raspunda la intrebari, amabili si cu simtul umorului.

Timp suficient la obiective, sa faci poze, sa te plimbi sau sa te duci la toaleta.

Despre ghidul roman Dumitru Asproiu (Dima):

Excelent ghidul. Ti-am zis ca citisem despre el si speram sa fie el la circuitul nostru si a fost. Om pasionat, citit, cu simtul umorului. Bun organizator, intelegator. Venea cu raspunsuri sau solutii si era deschis cand primea idei sau solutii de la fata locului (de ex. in prima zi in Singapore, am fost cu metroul si stiam ca poti da cu cardul bancar la intrare si la iesire din metrou, i-am transmis si a doua zi a anuntat tot grupul ca exista si aceasta varianta pentru cei care nu si-au luat Pass sau urmau sa-si ia bilete de calatorie separate)

Detalii suplimentare:

1. In Bangkok in aeroport, Viza on Arrival costa 2000bahti. La sugestia ghidului, am platt 2200bahti la un ghiseu separat si tot grupul am trecut imediat cu documentele pregatite, poza si banii de taxa pregatiti. Am evitat cozile mari unde am fi stat si intrat individual. Timp economisit.
  2. Bancnotele de USD de 100 vechi nu se primesc nicaieri. Bancnotele jerpelite, ciuntite, cu colturi taiate nu se accepta nicaieri.
  3. In principiu e nevoie de cash peste tot, apoi solutia urmatoare e cardul bancar, care nu se accepta peste tot. Sa platesti cu USD sau EUR direct f greu sa nimeresti undeva.
  4. Casele de schimb au cursuri f bune, la hotel e diferenta mica la curs. Deci oriunde poti schimba.
  5. La anumite temple, femeile sunt obligate sa aiba umerii acoperiti, iar barbatii genunchii, mi-am luat niste pantaloni lungi, speciali, f aerisiti, cool si usori sa-i folosesc. Aia cu care venisem de acasa, desi erau subtitri, de fapt muream de cald in ei :)
  6. Umiditatea este f mare, peste 70-75%, de aceea curg apele pe tine. Daca nu te hidratezi si adapostesti din ora in ora, sa stai putin la aer conditionat sau ventilatoare, simti cum te topesti.
  7. Hotelurile au fost f bune, micul dejun grozav in Bangkok si Malaysia, dar slab in Singapore. Cel din SIngapore a avut pozitia buna, aproape de metrou si de Orchard street, dar departe rau de Marina Bay. Micul dejun f slab.
  8. Camerele de hotel, mari, spatioase, paturi twin pentru noi astia de am stat in partaj.
  9. Colegul meu de camera a fost un nene de 62 de ani, simpatic, calator si el, cu itinerariul lui, ne-am inteles f bine. A sforait doar intr-o noapte mai deranjant. In rest ok. Am avut reguli de la bun inceput pt a ne intelege bine. Celalat partaj cu domni a fost horror din ce am auzit. Din discutiile si acuzele si certurile de pe la hotel, am inteles ca unul sforaia la greu(domnul mai in varsta) iar tanarul bea f mult.
  10. Eu nu am fost in nicio optionala cu grupul si bine am facut, pentru ca m-am dus separat si mi-am vizitat tot ce mi-am propus.
  11. Cu mare parte din grup m-am inteles f bine, i-am ajutat cu completarea aplicatiei pt Singapore, i-am ajutat cu poze, le-am fost ghid etc :) M-au palcut si cu unii mai tin si acum legatura. Unii se stiau dinainte, altii au mai fost cu ghidul in alte vacante. Unii urmeaza sa mearga in alte vacante deja impreuna.
  12. Aplicatia Grab ( gen Uberul lor din Asia) a mers f bine. Preturi foarte bune in Thailanda si Malaysia. Mai bune la tarif ca taxiul. Curse safe, cu aer conditionat. In Singapore erau mai scumpe cursele si am folosit metroul.
  13. Aplicatia Airalo aia pt eSIM a mers de minune. Mi-am luat un eSIM cu date mobile 10GB pt regiunea Asia (14 tari) si a mers brici. Am consumat vreo 6.5Gb asta in conditiile in care in ultimele zile am trimis video la prieteni, am sunat video etc., fara sa mai caut retele de wi-fi.
  14. In Singapore, am facut vama via Land. Nu ne-au pus stampila pe pasaport, am primit un alt mail de confirmare a sederii dupa ce am trecut de control si dupa ce avusesem formularul completat dinainte ONLINE.
  15. Parerea mea personala ca din circuit lipsesc chestii care nu ar trebui sa lipseasca, sunt top 10 must see pe multe linkuri, cum ar fi Wat Arun si Golden Mount Temple (Wat Saket) din Bangkok, KL Tower si Templul Thean Hou din Kuala Lumpur, poate chiar si croaziera cu barca din Singapore. Nu stiu pe ce considerente s-au ales, dar eu am facut bine ca mi-am vizitat tot ce mi-am propus. Destule locatii extra.
  16. A plouat aproape in fiecare zi, dar am avut noroc ca nu a plouat in momentele cheie. Ori eram pe drum, ori la obiectiv. Ploile tineau si 30min - 1 ora si rupea cu apa. Chiar si cu umbrela luata de la concierge, sau pelerina speciala, te udai.
  17. Fun fact: in Kuala Lumpur am vazut prima data trecere de pietoni pe diagonala, pe langa cele normale :)
  18. Nu m-am impacat deloc cu mancarea lor. Ei mananca foarte picant. Am cam facut foamea. La pranzurile cu grupul, abia ciuguleam orez si pui, ca in rest ori nu-mi placeau la gust, ori erau f picate. Pentru asiatici "little spicy" inseamna "i'm on fire" pt mine :)
  19. Am avut noroc ca a obtinut ghidul bilete la Petronas, si le-am putut vizita, aici e greu sa prinzi, totul e cam sold out dinainte. Singura chestie nasoala a fost ploaia, exact cand eram sus. si geamurile erau pline de picaturi de apa.
  20. Toate 3 tari au stiluri diferite; mi-au placut f mult templele buddhiste din Bangkok si cele hindu de peste tot, panorama de oras din KL Tower din Kuala Lumpur, vederea de sus de pe Marina Sands Bay si plimbarea cu barca. Gardens by the bay sunt ceva aparte, experienta Avatar din Clould Forest a fost mega cool si interesanta. Show-ul de lumini insa dezamagitor pt mine. Ne-am trezit ca din 2 dec, pentru a viziona de sub copaci showul, te mai costa 12 SGD. Si m-am dus sa prind un loc mai bunicel mai sus, cu liftul, un etaj, langa niste bancute.
  21. In Malaysia nu am mai platit nicio taxa locala la hotel, cum ne asteptam.
  22. Singapore e ceva deosebit, curatenie, civilizatie, respect, educatie. Ani lumina inaintea Romaniei.
  23. Personal am fost inspirat ca nu m-am dus cu grupul in optionale si mi-am vazut ce am dorit, plus ca unele le-am vazut seara, fata de grup care le-a vazut ziua, si a contat enorm, mai ales in Singapore. Ex: Marina Bay Sands Observation deck. Care e MUST SEE seara de pe la 18;30. SI sa stai vreo 1-2 ore sa prinzi si noaptea si sa vezi si showurile de lumini, lasere si muzica si din Gardens by the bay si de pe lacul din fata hotelului Marina Bay.
  24. La intoarcere era sa pierd avionul din SIngapore, am ajuns cu 2 min inainte sa inchida boardingul. Am mers cu ghdiul sa facem poze la cascada din Aeroportul din SIngapore Changi, dar am vazut-o de jos, apoi eu m-am rupt de grup si m-am dus 3 etaje mai sus sa prind si de sus. Si cand m-am intors, n-am mai nimerit exact trecerea buna. Lasasem deja bagajul de cala, urma doar sa trec de controlul cu pasaportul si bagajul de mana. Am facut greseala sa ma bazez pe un indian de acolo, care m-a indus si pe mine in eroare, ne-am uitat amandoi pe Terminalul din dreapta de pe bilet, care era Terminalul gresit, cel de la sosire in Paris. Si am ajuns acolo, alergand cu toate pungile si ghizodanul, aveam pulsul in tavan, eram  fleasca. Acolo mi-a zis ca am gresit terminalul, a trebuit sa fug, sa iau un sky train si sa ajung pe terminalul bun. Am tecut si de control cu pasaportul, iar norocul meu ca ultimul control la ghiozdan era fix la gate-ul de imbracare.  :)
  25. Din ultima zi in Singapore, plus cel mai lung zbor din viata mea (14 ore), apoi escala in Paris, intarziere zbor, plus zbor din Paris, am avut peste 37 de ore nedormite  :)

Per total o vacanta mega reusita. Si putin obositoare ce-i drept. Dar a meritat din plin.

Multumesc pt tot ajutorul! :)